Aktuality

18. 3. 2021

Vývoj loga Triumphu

Číst více
3. 11. 2020

Akce + Příslušenství zdarma k vybraným modelům

Číst více
14. 10. 2020

Výprodej skladových zásob

Číst více
10. 8. 2020

MOTO TEST CAMP 2020

Číst více
10. 3. 2020

Motosalon 2020

Číst více
27. 1. 2020

2+2 = 4 letá záruka Triumph

Číst více
26. 8. 2019

Předváděcí motocykly k testovacím jízdám.

Číst více
6. 8. 2019

Nejsilnější sériová motorka světa Triumph Rocket má velký motor i na poměry aut

Číst více
17. 7. 2019

Sobota 7.9.2019 od 9:00 hod slavnostní otevření showroomu Triumph

Číst více
17. 7. 2019

Otevření dealerství Triumph České Budějovice

Číst více

Vývoj loga Triumphu

118 let, přesně tak dlouho zdobí logo značky Triumph špičkové stroje, které za tak dlouhou dobu absolvovaly výrazný vývoj, což se dá říci i o samotném logu. To si prošlo změnami barev, podkladů, měnil se styl písma i jeho linie. Přesto logo vždy věrně reprezentovalo filosofii celé značky, kterou milují jezdci po celém světě.

Jedno z vůbec prvních log, které je se značkou Triumph spojeno, se tak trochu opíralo o náboženské motivy. Jednalo se totiž o malou polnici, tedy trubku, na kterou troubí andělé u nebeských bran. S tím také souvisí i samotný název společnosti, protože právě tato trubka vytrubovala úspěchy firmy do širokého okolí.

Právě proto si název Triumph Sigfried Bettmann vybral a upřednostnil jej před svým jménem, a to i přesto, že tehdy bylo propůjčování svého jména vlastní značce jakýmsi důkazem kvality a nebojácnosti zakladatelů. Druhým důvodem však bezesporu bylo i daleko jednodušší vyslovování názvu Triumph před německým Bettmann.

Název Triumph se nakonec úspěšně prosadil a jezdci jeho prvním motocyklům, i díky logu, začali přezdívat trumpety. Ne však nadlouho. V roce 1907 nastala první změna, která měla přinést méně anonymní logo.

Výsledkem byl erb, který poukazoval na tradici řemesla, péči a inženýrství. Jednoduše řečeno, i bez trubky mělo toto logo do širokého okolí hlásat, že motocyklům Triumph lze věřit.

Další změna přišla po první světové válce. Siegfried Bettmann si byl vědom faktu, že Coventry, domovský kraj celé jeho značky, si v nelehkých časech díky své průmyslové činnosti vysloužilo podobnou auru, kterou dnes vlastní například Silicon Valley. I proto se rozhodl barvy kraje přesunout na logo, které tak získalo červenou, bílou a modrou barvu.

Ve třicátých letech se značce dařilo, a to nejen v domovské Anglii, ale dokonce po celém světě. Proto Triumph do svého loga přidal, pouze na jeden rok, mapu světa, která měla zdůrazňovat, že s tímto motocyklem lze dobýt celý svět.

Ta nejdůležitější změna, která se udržela dodnes, přišla v roce 1934. Jak jste si jistě všimli, logo značky, konkrétně písmena R a H, propojuje výrazná linie, která má evokovat úsměv. Přesně ten úsměv, který se vykouzlí jezdci na tváři v momentě, kdy nakopnete svůj motocykl.

Nápis s touto linií se udržel až do devadesátých let, přičemž jej doplnil i jednodušší emblém písmena T, které bylo vyvedeno ve stylu Art Deco a mělo evokovat píst v hlavě válců motoru.

Osmdesátá léta byla pro Triumph celkem divoká a značka během nich vstoupila do zcela nové éry, která vyžadovala také přepracované logo. Linie byly zostřeny, linie úsměvu byla vyvážena a vše bylo přeměněno do modernější a svěžejší podoby. Tím chtěla značka vyjádřit, že i motocykly dovedou reagovat na dobu a přinášejí moderní a přitažlivá řešení, kterým lze důvěřovat.

Podobné zjednodušení a modernizace přišly ještě v roce 2005, ovšem o deset let později proběhla daleko výraznější změna. Cílem bylo vyvinout takové logo, které by co nejlépe reprezentovalo tu pravou filosofii značky, tedy kladlo důraz na sport a dobrodružství, bez ztráty hlavních linií a formy.

Zároveň přišlo modernější odznakové logo, které zahrnovalo vlajku země a také některé prvky, které se poprvé objevily u patentovaných detailů na motoru Speed Twins z roku 1939. Triumph tím dává jasně najevo, že hledí kupředu, ale zároveň je neuvěřitelně pyšný na svou minulost a fakt, že platí za jednoho z nejdůležitějších výrobců motocyklů na světě.